Brev:
Tilberedning af modermælkserstatning
6. marts 2004
Alder:
1 mdr.
Tilberedning af modermælkserstatning
Hejsa,
Jeg har en dejlig lille søn på 5 uger. Jeg ammer ham så meget jeg kan, men må supplere med modermælkserstatning.
Det giver jo en masse arbejde med flasker og tilberedning, men det klare jeg også.
Jeg har dog et spørgsmål vedrørende tilberedningen. Jeg koger altid vandet fra den kolde hane og afkøler det herefter og blander pulveret, når vandet har den rette temperatur. Specielt om natten, når min søn føler sult, skal det bare være nu, men inden jeg får tilberedt "maden" er han godt og grundig sur og ked af det. Er det muligt at tilberede en flaske på forhånd, inden jeg går i seng og så varme den i mikroen, når han føler sult? Er der nogen risiko for ham herved?
Tak for en god brevkasse, som er vældig anvendelig, når man som jeg bor i udlandet, lige har fået det første barn og ikke har en sundhedsplerske lige ved hånden.
Hilsen Rikke